استاندارد VDI 2035
خانه » وبلاگ شرکت ترکان تجهیز تاسیسات » استاندارد VDI 2035 در پمپ های آب سیرکولاتور چیست؟

استاندارد VDI 2035 در پمپ های آب سیرکولاتور چیست؟

استاندارد VDI 2035 پمپ آب

وقتی دستورالعمل های پمپ های آب به ویژه پمپ های سیرکولاتور خطی مورد استفاده در سیستم های گرمایش را مطالعه می کنید ؛ در آنها توصیه می شود که سیال مورد استفاده در سیستم گرمایش مطابق با استاندارد VDI 2035 باشد. این استاندارد مجموعه دستورالعمل هاست. که کیفیت آب سیستم های گرمایشی را برای به حداقل رساندن خوردگی و تشکیل رسوب کنترل می کند.


پمپ های آبگرد با توجه به ساختارشان نسبت به وجود هرگونه ناخالصی و مواد ساینده حساس هستند. استفاده از شیرصافی، فیلتر مغناطیسی و تجهیزاتی. که باعث افزایش کیفیت سیال میشوندو بازدیدهای دوره ای، عمر دستگاه را افزایش می دهد.

VDI 2035 استانداردی درباره خوردگی CORROSION است. خوردگی از ترکیب اکسیژن با فلزات مدار آبگرم ایجاد می شود و عامل اسیدی یا قلیایی آب آن را تسریع می کند.

دستورالعمل VDI 2035 حاوی توصیه های فنی برای نصاب ها و سازندگان سیستم های گرمایشی است. این نشانه ها شامل سختی – یا غلظت سنگ آهک و نمک – و پتانسیل هیدروژن (pH) است.

مقادیر مشخص شده در این استاندارد تقریباً توسط تمام سازندگان. مدارها و سیستم های گرمایشی در اروپا به رسمیت شناخته شده است. عدم رعایت این مقادیر توسط نصاب یا مشتری در صورتی که بخاری به دلیل پر شدن آب دچار نقص شود، از موارد گارانتی خارج میکند.

VDI 2035 مقادیر pH و سختی آب را در نموداری تنظیم میکند. که خواندن آن برای همه حرفه ای ها آسان است. سختی مجاز بر حسب درجه dH بیان می شود. این بستگی به راندمان دیگ بخار دارد که بر حسب کیلووات و حجم تاسیسات خاص اندازه گیری شود یا خدمات پس از فروش سیستم گرمایشی.

دستورالعمل ۲۰۳۵: اثرات بر سیستم گرمایش

اصولا مدارهای فنی آب گرم در کنوکتورها، رادیاتورها و بویلرها هیچ مکانیزم فیلتراسیون یا دمینرالیزاسیون ندارند. تولیدکنندگان بیشتری به این موضوع توجه کرده اند و در حال حاضر راه حل هایی را برای کاهش سریع آب پرکننده پیشنهاد می کنند.

با اینحال، اگر نیاز به نصب کنوکتور، دیگ بخار، یا رادیاتور جدید دارید. به دنبال مارکهایی باشید که سیستمهایی با فیلتراسیون داخلی، دمنرالیزاسیون و کنترل pH ارائه میدهند. این کار از نگرانیهای مربوط به سازگاری نصب ها جلوگیری کرده و درصورت بروز مشکل از ضمانت سازنده کاملاً بهرهمند میسازد.

برای خرید انواع پمپ سیرکولاتور می‌توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید. شرکت ترکان تجهیز تاسیسات نمایندگی فروش محصولات IMP شرکت آبتراز در شمالغرب کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *